Hurrá itt a suli!? (2. rész)

Teljesítmény az iskolában Az iskolai teljesítményt sokféle tényező befolyásolja, amelyek összefüggéseit, és kapcsolatrendszerét az alábbi ábra mutatja: Forrás: http://okt.ektf.hu/data/szlahorek/file/kezek/03_david_04_15/621a_tanulihallgati_teljestmnyt_befolysol_tnyezk.html Az ábrán látható elemek közül a sorozat folytatásaként a teljesítmény fogalmával, a családi, és [...]

Hurrá itt a suli!?

Az iskolakezdés margójára A médiákban megjelenő, az iskolakezdéssel kapcsolatos hirdetések, ill. riportok megbízható hírnökei a szeptember közeledtének. Ehhez csatlakozva én is megosztok néhány ezzel összefüggő gondolatot.... Talán többünknek van olyan érzése, hogy a tanév [...]

A válás hatása a gyermekekre 2.

A gyermekek veszteségei A válás folyamata során a gyermeknek szembe kell néznie a család megváltozott működésével, ami már a „fontolgatás” időszakában (=a válás első szakasza, amelyben megfogalmazódik a különélés gondolata, mint lehetséges megoldás a házasság [...]

A válás hatása a gyermekekre 1.

Szétszakítva A válás minden gyermek életében traumatikus esemény. Bármilyen „nyugodt” is a házastársi, élettársi kapcsolat megszakadása, az a gyermekek számára nagy veszteség, amely jelentős alkalmazkodást kíván. A krízis mértékét azonban több tényező is befolyásolja: [...]

Krízisben 2.

A Holmes-Rahe skála A krízishelyzetek életünk jelentős stressz forrásai. A kutatásokon alapuló Holmes-Rahe skála összegyűjti, és stressz keltő hatásuk szerint pontozza ezeket az életeseményeket: ÉLETESEMÉNY STRESSZ-ÉRTÉK Házastárs halála (gyász) 100 Válás 73 Különélés 65 [...]

Krízisben 1.

Nyomasztó mókuskerék vagy a fejlődés mozgatója? Életünk során többször kerülhetünk olyan helyzetbe, amikor úgy érezzük tehetetlenek vagyunk, nem találjuk a megoldást a problémánkra. Változtatni szeretnénk, de nem tudjuk hogyan. Telik múlik az idő, és [...]