Gyermekpszichológia

„Néztél már gyerekszembe? Pár éves gyerek szemébe. De nem úgy felszínesen, ahogy mi egymásra nézünk – hanem komolyan. Kíváncsian. Mélyen. (…) Édenkerti tekintet ez. Zavartalan békés. Tiszta. És… boldog? Igen, boldog. De nem úgy, hogy örömteli, hanem úgy, hogy egységben él önmagával: egy olyan világból néz, ahol nincs még hasadtság, dráma, – ahol a lélek még nem koszos.” (Müller Péter)

A gyermekekkel végzett tevékenységem során az integratív módszer elvei mentén, és annak eszközeivel dolgozom. Az eljárás több technikát ötvöz (játék, rajz, rajz – KIP, pszichodráma, báb, mese stb.) annak érdekében, hogy a gyermek által hozott problémák megoldódhassanak.

Amiben segíthetek:

  • nevelési tanácsadás3- 5 alkalom: nevelési nehézségek, konfliktusok kezelése a családban 
  • beilleszkedési, kapcsolatteremtési nehézségek
  • önértékelési problémák
  • dackorszak nehézségei
  • serdülő/kamaszkori problémák,
  • teljesítményproblémák
  • tanulás, tanulási motivációs problémák – otthoni tanulás (tréning/online tréning – lásd lejebb: a “munka menete” rész)
  • traumatikus életesemény krízise: gyász, válás stb.
  • testvérféltékenység
  • váláshoz kapcsolódó krízisek (a válás hatása a gyermekekre)

A munka általános menete:

• 1. ülés: találkozás a szülőkkel
• 2. – 6. ülés: találkozás a gyermekkel, a kapcsolat elmélyítése, a hozott probléma részletesebb feltárása
• 7. ülés: találkozás a szülőkkel, az információk összegzése, a további munka részleteinek megbeszélése

A következő ülésszámokat, ill. a szülőkonzultációk gyakoriságát a konkrét probléma határozza meg. Fontos megjegyezni, hogy a fenti felosztás egy általános séma, mely nem követhető minden esetben.

tanulási technikák tréning gyermek/kamasz (online is):

  • 1.  ülés: szülőkonzultáció
  • 2. – 3. ülés: kapcsolatépítés a gyermekkel, erőforrások feltárása
  • 4. ülés: egyéni tanulási terv kidolgozása, tanulási technikák megismerése
  • 5. ülés: összegzés, alkalmazás

Az otthoni tanulás segítése szülőtréning (online is):

  • 1. ülés: az otthoni tanulás keretei, körülményei
  • 2. ülés: tanulási folyamatok – teljesítményhez való viszony
  • 3.ülés: egyedi beavatkozási, segítési terv kidolgozása